Wednesday, March 10, 2010

silly silly silly mistake

ada satu kejadian yg agak mencabar kredibiliti sy pg td
hehehehe...
pg td sy ajar klas 5STE
memandangkan baru pas peksa, so sy nk discuss la exam question tu
masa marking paper, sy perasan ada satu soalan tu xde sorg pon dpt jwb
ms menanda dlm ati da membara2 (geram geram)
dala 3org jek yg lulus
oo..lupe nk bgtau
sy yg set soalan exam tu
senang2 jek soalan yg saya buat tu
klas yg nombor 6 pon ada 5org yg lulus

pas2 saya membebel2 kt dorg
biasalah ckg klu marah mcm mn kn..he...
saya soh dorg bukak balik nota n bukak pada page yg soalan td (soalan yg sume org x dapat jwb tu)
saya memula pelik gak sbb dorg bersungguh2 selak nota n berbisik2 sesame dorg
dorg ckp (eh..xdelah...mane ada nota tu)
geram sunggguh sy mendengarnye!
sy siap ckp mcm ni
"klu cikgu dpt carik, cikgu tolak sume org 5 markah"
pas2 sy dgn penuh bergaya pon cubela selak2 nota sorg budak ni try cari tajuk chemical cell tu
serious takde
sy dgn pantasnye ckp "nota x lengkap ni, awak x salin ke nota cikgu?"
tetiba ada sorg budak ni
nama die choo boon how (bdk yg plg pandai kt kelas tu, so, ape die ckp sy percaya)
"ktorg sume xde nota tu sbb cikgu x ajar"

ya allah..mcm manelah saya bole ter skip tajuk tu padahal tu lah tajuk yg agak penting
saya sungguh malu..
hahahahahahah..
rupenye salah saya...patutla satu kelas xleh jawab
dan akhirnye saya terpaksalah kire balik markh n ramai plak la yg lulus
moral of the story
jgn tuduh sembarangan!

esok result spm kuar
sy pon turut berdebar2
cmnelah result anak murid saya
harap2 dorg sume berjaya

saya berdoa walaupon mungkin mereka tak dpt result yg cemerlang sekurang2 nye mereka akan berjaya menjadi masyarakat malaysia yg berguna
jgnlah ada di antara mereka yg tersumbat di pusat serenti atau pusat pemulihan akhlak
jgnlah ada yg mengakhirkan hidup akibat merempit
jgnlah ada yg menamatkan riwayat di tali gantung
dan jgnlah ada yg menghabiskan sisa hidup di balik tembok besi
klu la ada...sbg seorg guru yg pernah mendidik mereka...walaupon mungkin peranan saya hny sekelumit..
saya akui saya akan rasa sgt sedih...

2 comments:

Naddy said...

:)

dendang said...

wahahaha...malu-malu..kalau saya kan..saya gali lobang, tanam kepala dlm lobang tu.. :D hahah gelkakna die :P

Post a Comment