Sunday, July 24, 2011

Benarkah dia mencintai aku???

Assalammualaikum semua..

tajuk entry ni..sesape ada rasa surprise x? hehehe
ok...ceritenye bermula mcm ni
masa kt UM dulu, saya ada amek satu subjek ni
psikologi pendidikan
blaja mcm2 teori pembelajaran
teori pavlov, gagne etc
byk lg tp tu jek yg sy bole recall setakat ni

ada 1 teori ni - mat salleh la yg cipta
seriously, x ingt sape ntah name beliau
beliau mengkaji nape kanak2 lelaki akan jadi ciri2 kelelakian
dan knp kanak2 perempuan akan berperangai spt perempuan?

melalui teorinye
beliau berpendapat bahawa kanak2 lelaki sgt mencintai ibunye
die cemburu mengapa ayah nye sgt menyayangi ibunye dan ibunye sgt menyayangi ayahnye
supaya ibunye akan jatuh cinta kepadanye, lalu die meniru segala perbuatan ayahnye
konon dgn cara tu ibu die kan cinta kt die la kot
sama jugak mcm kanak2 perempuan
masa memula ktorg blaja teori tu nk tergelak pon ada
ntah ape2 la teori mat salleh ni

tp bile da ada aiman naqeeb
kami sgt suka memerhatikan tingkah laku die
ye...die mmg suka meniru apa yg papa die buat
cth...pki kopiah..papa pki kopiah die pon sibuk nk pki
tudung mama x sibuk pulak die nk pki
sinsing suar time basuh keta
meniru gaya papa ketika papa betulkan rambut atau pki mnyk rambut
lipstick, eye liner mama die x peduli pon
klu time sy make up die siap buat bunyi e..e...e.... (sambil memek muka yg geli)
tiru gaya papa bersenam
dan mcm2 lagi2
dan sy membuat kesimpulan mungkin teori tu ada kebenarannye

pasal die mencintai saya sbg mama die
ada kot sket
sbb die sgt cemburu klu papa dekat2 ngan mama
klu sy rest2 atas katil sorg2 die x kisah pon
x sibuk nak mengendeng2
tp bile nmpk je papa baring sebelah mama...
cpt2 die masuk bilik
terus menyelit kt tgh2 n terus peluk mama die - mcm peluk bantal peluk
ish..saja x kasi mama ngan papa bermesra2 an (aawwww....)

ok..begitula kisahnye
sy sgt teringin nk ada sekeping gmbr aiman tgh cium saya
tp skrg mmg susah nk snap gmbr die
aiman bkn seorg yg sukakan kamera
nk amek gmbr saya peluk die pon susah
x reti diam..


sekian sahaja utk kali ini...:)

1 comments:

mizzyN said...

Sigmund freudkan

Post a Comment