Thursday, December 29, 2011

Punah Bahasa

Asslammulaikum semua..
/hihi

abes sudah cerita tentang Dhia
ending mmg sadis abes tp mcm x fair plak
patutnye si mami zikir tu mati kena panah petir x pon mati terjun bangunan ke
ape pon as usual cite melayu mmg very typical
da agak da mesti sad ending
yg pentingnye lakonan liza abdullah mmg bombastic laaaa

da abes tentang Dhia, pasni bile plak nk buat drama tentang ahwak ke, tentang sahayaa ke, tentang ahkoo or tentang khihtaa???

eh..da out of topic plak
td kn ada bdk bwh umur pki pc saya
die chat ngan membe die kt fb
pastu lupe nk logout
apa lg..kite bongkar la rahsia die
tp xde rahsia ape pon
yg ktorg surprise sgt adalah bhs yg digunakan dlm msg tu
bhs mmg bahasa pasar tp ejaan perkataan tu diubahsuai menjadi sgt la kreatif
ya allah..mmg tergagap2 ktorg baca
/blur

cthnye:
1.kaw uat ape 2? (kau buat ape tu?)
2.hary neh dy mcej aq jer (hari ni die msg aku je)
3.na 6be fon bleh? (nak no telefon bole?)
4.aq dary pg tataw nk uat pe (aku dari pg xtau nk buat ape)
5.tana le kwn ngan dy(tak nak la kwn dgn die)
6.mary ar dtg ghuma aq (mari la dtg umah aku)
/please

haih...pening kepala otak jap baca mesej dorg ni
ellehhh...nk mengata org konon
saya pon tulis dgn short form yg ntah ape2 tp at least bole difahami

hhmmm..
BAHASA KITA JIWA KITA
BAHASA JIWA BANGSA
CINTAILAH BAHASA KITA
:))


0 comments:

Post a Comment