Sunday, June 14, 2009

keta saya da pulih...

smlm saya ada cite pasal keta saya yg xleh start
ingatkan ada kerosakan yg serius
tapi rupe2nye bateri die yg flat
td amek bateri kt workshop, pasang semula n die pon da mengaum mcm biasa
alhamdulilah
jgnla jadik pape kt keta
dah la esok da start keja
kalau xde die, mcm patah kaki je la
walaupon die hny keta tempatan dan murah je if dibandingkan dgn keta2 lain
tp saya sgt sayangkan die
sbb die adalah harta pertama sya
beli masa mule2 dapat keja dulu
ayah yg byarkan downpayment n instalment utk a few months (utang ni)
masa tu x dapat gaji lagik
pk sbb susah nk g keja
lg pon ayah malas nak anta n amek saya dari sekolah
walaupon tu bkn keta yg saya nak 
tapi sy bersyukur
sbb sekurang2nye die memudahkan keja2 saya
setelah 3 tahun bersamanya,
die xlah byk nyusahkan saya
saya jek yg nyusahkan die
masa mule2 beli da accident dpn umah
masa tgh sibuk2 buat preparation kawen skali lagi sy telah nyusahkan die n  sy jugak
sbb kecuaian sy sy telah melanggar sebuah keta honda city
hehe
dala masa tu nk gune byk duit
pas2 senang2 derma kt org lain
keta tu byk simpan kenangan yg indah2
da byk negeri kami pegi dgn keta tu termasuklah tmpat honeymoon kami
lebih2 lagi bile kebetulan keta saya ni sama jenama n kaler dgn keta husband
cume plat num je lain
2la yg specialnye
nantilah kalau ada rezki lebih sket n bile utang keta da nak langsai, saya n husband teringin sgt2 nk ada keta keluarga, semestinya keta import, automatik
da boring bwk keta manual.
tapi sebelum tu, apa pon kami mesti ada umah kami sendiri
boring sungguh menyewa ni:(((
skg tgh survey2 umah yg best, strategik n affordable bagi kami
ape pon sy sgt2 bersyukur dgn kehidupan sy
saya ada husband yg very care pasl saya
saya bakal menjadi ibu..alhamdulillah....
saya ada keja tetap yg bole menjamin kehidupan kami sekeluarga
saya ada ayah,  mak n adik beradik yg sgt prihatin
i love my life......:)

2 comments:

Naddy said...

aku tag ko

http://mizzyn.blogspot.com/2009/06/tagged-by-lily.html

nooreen.rahman said...

:)

Post a Comment