Sunday, October 2, 2011

Berpantang sendiri

Assalammualaikum semua...
/hihi

arini ari ke 16 berpantang, 16/44
ada 28 hari lg nk abes pantang :D
smlm saya balik ke rumah sendiri

segan nk pantang lama2 kt umah ayah
lgpon saya rasa bdn pon da rasa sihat sket :)
so, arini sy kena uruskan baby sendiri
termasukla menguruskan diri sendiri

berpantang di rumah sendiri, saya duduk di bilik 'bibik' (walaupon xde bibik)
bilik kecik seblah dapur
senang sket, toilet dekat, dapur pon dekat
cume yg x best sbb xde tv
tp encik K da prepare CD korea
tgk kt lappy jek la...

rutin saya arini
630 pg - bgn, masak breakfast utk encik K n abg aiman..nasi goreng jek
700 pg - iron baju encik K
800 PG - encik K g keja, abg aiman papa anta g umah babysitter. mama x confident lg nk jage 2 org budak kecik dlm waktu2 mcm ni. tgula da abes pantang nnt.

smntara Aisy tdo, saya sidai kain
pastu masak lunch utk diri sy sendiri
sup daging letak kentang n carrot. rebus2 n campak2 jek
mak kate dlm pantang ni jgn mn mknan berminyak
so, sy tgh kumpul menu yg rebus2 n bakar2
tp bosan gile mn maknan org pantang nih
/blur
sup daging kentang carrot

1000 pg - Aisy tgh nyenyak tdo. sy amek kesempatan mandi ngan tenangnye
pas mandi, pakai param n pilis sendiri
termasukla berbengkung sendiri
sedapnye badan pas mandi

jap lg Aisy mesti bgn
nk mandikan die plak
ish..takula nk mandikan baby kecik
arini 1st time nk mandikan Aisy
hrp2 berjayalah...
/please

kul 530 ptg nnt, encik K n abg aiman balik
before mereka balik, makesure mknan utk dinner da siap
so, pandai2la sy cari masa ut msk

ada xsesape terasa asben i mcm kejam jek sbb biarkn wife buat keja2 umah wpon tgh berpntg
ooo...TIDAK!! dont get him wrong
actually sy yg rela hati nk bt sendiri
/nobigdeal
beliau x memaksa, in fact die byk tlg saya skg
lgpon klu asik baring, berehat jek pon x elok utk kesihtn mental n physical kn?
org tua2 pesan, dlm pantang bole jek klu nk buat keja2 umah
tp dgn syarat jgn angkat benda2 berat, jgn turun naik tangga, jgn mkn sebarang2 mknan dan yg plg penting masa buat keja2 ty MESTI pki bengkung
/hmm
nnt sy akan share kt kwn2 semua mengenai kebaikan berbengung sewaktu berpantang :)

okla...setakat ini shj
cik Aisy da menguit2 tu
nk nenenla tu..
sblm tu nengokla gmbr mereka ni

Abg Aiman dan Adik Aisy

muka nk poo poo

/bye

3 comments:

kemma said...

makan jamu apa ye ?bengkung beli ke buat sndri...sje nk survey untk pntg bulan 12 nnt.yang lama dah abis sedekah kat org kekonon x nak bersalin dah..hehe

NOR HASMAH said...

Slmt berpantang zura..jg diri ngn baby bebaik ye.. ;)

Zurani said...

kemma - saya pki bengkung jawa yg panjang tu. tp mcm leceh sketla nk pki sbb kena lilt byk kali. tgu baby da nyenyak tdo br bole pki.tp dlm byk2 bengkung yg sy pena cube, dis one is d best!!! :)jamu saya xmkn lg. tktla baby cherry berry.

ibuhakim haikal - tq..nnt saya beli shaklee for bf okies;)

Post a Comment