Sunday, February 5, 2012

ooo...saya masih diingati

Assalammulaikum semua..
/hihi
happy weekend peep..
u olls g mane cuti ni?

arini papa ngan mama bwk AimaN n AYesha g jalan2 kt taman
taman tu nama die taman Pelangi Indah
tempat beriadah utk seisi keluarga
ada jogging track, playground n ada tasik yg besar (dlm tasik ada kura2 ngan ikan)
ada jugak alat2 utk bersenam disediakan
tapi ada pengunjung yg x mengkut peraturan
ada yg bawak anjing, ada yg bawak motor round2 kt jogging track
ada jugak yg memancing kt tasik tu :(

actually mama ngan papa sgt2 jarang bwk aiman g jalan2 kt tempat mcm ni
dlm setahun adalah 4 5 kali jek
padahal kami tau aiman suke pegi tmpt2 mcm ni
yela...bole lari2
hhhmmmm.....maybe thn ni mama ngan papa akan kerap bwk aiman ke sini
kesian jgak kt aiman sbb asik terperap jek kt umah
asik main mainan yg sama je
papa selalu je ajak mama beriadah mcm ni
tp mama je yg byk excuses
hehehehe...:D

spt biasa klu g taman aktiviti wajib adalah amek gmbar
asik amek gmbr AYesha je, kali amek gmbar abg AimaN plak k
kesian die, da lame papa xamek gmbr AimaN
hehehehhe...yela sejak da ada model baru, model lama da dilupakan
da dapat gading bertuah, tanduk dilupekan :P
bkn mcm tu, tp abg AimaN ni x reti duk diam
susah btol nk snap gmbr die
tp ptg td, aktiviti berfotografi utk abg AimaN bole dikatakan berjaya
abg AimaN sgt bg kerjasama bg pose2 menarik kt papa
kdg2 klaka tgk telatah abg AimaN
Makin besar makin byk kerenahnye
n makin besar makin bijak :))

ok..berbalik pd topik...pjgnye intro..hikksss
masa round2 kt tasik td, ada sekumpulan remaja bwk motor
saya tgh rest kt bangku sbb nk nenenkan AYesha (sy semakin yakin utk BF AYesha kt public)
tetibe budak2 motor tu berenti dpn saya
salah seorg dr mereka tegur saya
"cikgu, cikgu ingat saya lg x?"
sbnrnye saya x ingat pon mereka...yela..student sy bkn sorg je
tp utk jage hati mereka saya ckp
"cikgu ingatla kamu semua...mana bole lupe" hehehe...iyola tu
"cikgu zurani sudah kawen ke?, comelnye anak2 cikgu".
x sangkanye saya sbb dorg masih ingat nama saya..
kami borak2 jap..

mereka tu semua student india
sy ajar mereka since form 1 lg
skrg da abes spm pon
mereka ni semua student kelas2 blkg
yg saya ingat nama mereka saktivel, puvaneswaran, vickneswaran n kesavan.
sungguh kuat ingatan saya..:))

bile ada student yg kite pernah ajar masih ingat kt kite, sy rasa sgt terharu n rasa sgt dihargai
tp mmg mcm tu
biasanya klu student2 kelas2 blkg ni dorg sgt menghargai cikgu mereka
klu jmp kite kt luar mesti dorg tegur
klu g bazar ramadan mesti dpt air free klu ada yg meniaga kt gerai jual air
tp klu student yg pandai2 ni, mereka kurang sketla ingt cikgu2 mereka
maybe sbb mereka rasa mereka berjaya n pandai bkn sbb cikgu tp sbb usaha mereka sendiri

ape pon...sy sgt suka jadi cikgu!!!
/floor


0 comments:

Post a Comment