Monday, May 11, 2009

3rd check up..


Arini g check up lg. spt biasa bt routine yg sama. check bp, Hb, berat n urine. sume ok tp satu je x ok. Berat saya naik 2kg within a month. 45 kg.haha! ni la kejayaan besar dlm idup saya in gaining weight. masa anak dara dulu kalau berat cecah 41kg kire kejayaan membanggakan lah. tp risau gak. nurse ckp sepatutunya in 1st trimester berat badan sepatutnya naik hny 0.5kg je per month. tp ni da 2kg. klau da byk sgt naik suspected with diabetes. oh no!! kena minum glucose. dorg kate tersgtlah manis glucose tu smp x leh nk telan.

Maybe sbb pengambilan B complex sbb B complex tu nk menambhkn selera mkn. nurse tu kate pasni jgn da mkn b complex tu. kurngkan mknan berkolesterol. 1st time dpt advise ala2 nak diet. tp pas baca kat satu forum tu, memang pon. masa mgu ke 12 hingga 16 ibu akan mengalami pertambahan berat bdn yg drastik. kire saya normal la kan?

Papepon saya akan menjaga kesihatan saya dgn sebaik2nya....


5 comments:

Naddy said...

makan lagi, satu dua dan tiga. orang kat ofis aku lepas beranak ramai yang selim melim je balik.

Naddy said...

selim melim lepas melahirkan i mean. aku suka buat komen susunan ayat terbalik2, pardon me. hehehe

#TeamAurum24K said...

sayang...jage berat badan yer..nanti lepas bersalin kite jogging yok...hehehe.. (^_^)v

nooreen.rahman said...

zura, aku rasa berat aku ni lg naik dari kau yg pregnant :PpP/// dlu kite tige org sama berat kau ingt tak? tp aku plg ketot. aku, kau n lini :)

hishhhhhhhhhh tetibe aku teringat kisah kisah zaman kanak kanak hingusan.. mmg betul betul beringus kan???????????????? hahahahahahaha geli. ini utk kite empat org je yg tau kisah ni. hahahahahahahahahahahahahaha lepas sorang sorang mcm jangkit sbb ketawakan sorang sorang, sorang pulak kene. hahahahahahahahahahahahaha

Lily@MamaZaraZareef said...

Yg paling pelik cmnerla aku yg paling 'besar' ni leh join gp korang..

oooo..mu gkin mase tu aku kurus sket kot. takdela seBESAR sekarang..hahahahahaha..

Post a Comment