Saturday, May 2, 2009

3rd Month of Pregnancy


Pada bulan ke-3, saya da bole overcome masalah morning sickness tu. perubahan yg plg besar selera mkn da bertambah. saya suka makan. makan kerap tp dgn kuantiti sikit. so, bile da slalu mkn, bdn rasa bertenaga. muka xlah pucat lesi mcm masa mule2 pregnant dulu.
gi sekolah pon da ada mood nak make up. hehe.. dis is the greatest chance for me to finish up the syllabus. sementara bdn saya sihat ni, saya mengajar dengan penuh efisien. ajar laju2 sket n menggunakan masa dgn sebaiknya. dapatlah cover several chapters yg penting. yg paling penting dapat habiskan buat experiment n collect report dari students.

Memandangkan hampir 3 mgu sya ok, so saya pon perasan lah saya da btol2 free dr morning sickness. masa tu da rasa riak2 sket la. huhu. but, masa mgu ke 11 n 12 penyakit tu datang lagi n unfortunately lebih teruk dari dulu. kali ni btol2 muntah yg berturut2, badan sgt penat n mata sgt mengantok. rasa mcm nk mc smp bersalin. yg paling klimaks nye saya x suka kepada air. jd saya kurang minum air, x suka mandi n d worst x suka berus gigi. yelah tiap kali gosok gigi mesti muntah. emosi pon x stabil. asik nak marah2 n rasa sensitif sgt. yg menjadi mangsa adalah students saya dan semestinya husband.hehe..

Tp bile da ujung2 tu da kembali normal. masa 2nd check up, berat badan naik lagi 0.6kg tp Hb concentration tgl 12.2 je. blood pressure pon ok. saya rasa saya semakin sihat n semakin sayang kt baby saya n semakin2 sayang kt husband saya. betul kata orang, saat mengandung ni adalah saat paling manis bg seorang perempuan. 

Alhamdulillah....

1 comments:

Naddy said...

saat menjadi perempuan memang unggul.

Post a Comment