Thursday, August 13, 2009

satu perbualan yg xbest nk didengar..

ni adalah perbualan antara seorang student ngan cikgu nye

student : cikgu, skg cikgu da pregnant bp bulan?
cikgu : da 7 bulan da
student : (dgn muke terkejut). ape???da 7bln. la...keciknye perut cikgu. sy ingatkan br 3 bln.
buah tembikai yg kt kebun bapak saya tu pon lg besar dr perut ckg.
cikgu : (dlm ati, ada ke die samakan aku mcm buah tembikai) badan ckg kn kecik, jd logik la klu
perut ckg pon kck.
student : cikgu, jiran saya dulu masa mengandung, perut die kecik mcm perut ckg. masa besalin
baby die kecik gle mcm botol kicap. tp bile baby tu da bsr, jd gemok. ckg x tkt ke baby
ckg kecik sgt?
cikgu : x kisahlah besar ke kecik, janji die sht walafiat. awak tu nk dkt2 exam pon ada masa nk
pk pasal perut org. g duduk tmpt awak. buat latihan yg ckg bg tu.
student : (dgn muke bengang n senyum2 kmbing). ckg, jgn marah2 sy. nnt anak cikgu terkenan
muka saya.
cikgu : (dalam ati). nasib baiklah kau ensem..

p/s -kwn2, masa zaman2 sek dulu, berani tak kite nk berbual dgn cikgu mcm ni. nmpknye zaman makin berubah. atau aku ke yg xde kredibiliti sbg seorg ckg?

2 comments:

ninieZUERYANNIE said...

tu agaknye yg org ckp "dugaan mengajar zaman skang nih"..

nooreen.rahman said...

heh, nasib baik kau emsem! :)

Post a Comment